Що таке договір оферти

Оферта це пропозиція укласти якийсь договір і багатьма розглядається як його початкова стадія. Якщо людина відповідає згодою на дану пропозицію або виконує умови зазначені в оферті, то договір вважається укладеним. Можна виділити кілька характерних рис притаманних цим договором.

Згідно із законодавством оферту може зробити кожна із сторін передбачуваного договору, вона повинна містити умови договору і виражати наміри особи відправив оферту взяти на себе всі зобов'язання у разі її прийняття. Оферта повинна мати певного адресата, на якого розраховано дану пропозицію.


Продаж нерухомостi без посередників


З моменту отримання оферти її адресатом, оферент стає зобов'язаним виконувати всі умови договору. Як правило, оферта має письмову форму. Але й усні її варіанти також можливі. Наприклад, виставлення товару в магазині із зазначенням ціни, його описом і характеристикою є усним видом оферти. Але найпоширенішим прикладом оферти є розсилання різних листів та електронних повідомлень з пропозиціями скористатися послугами якогось банку, туристичного агентства, пропозиції купівлі-продажу, надання консультаційних послуг або ж це може бути проект договору, відправлений потенційному клієнтові.

Людина має право по різному відреагувати на таке повідомлення, і або скористатися даною пропозицією, або відправити його у відро для сміття. Оферта в даному випадку тягне за собою відповідальність тільки для банку або тієї організації, яка пропонує послугу, але не для самої людини.

Залежно від аудиторії на яку вона спрямована розрізняють кілька видів оферти: тверду, призначену для однієї конкретної особи, вільну, розраховану на кілька потенційних клієнтів і публічну, звернену до невизначеного кола осіб. Її часто не розмежовують зі звичайною рекламою, але між ними існують відмінності. Реклама передусім несе інформативну функцію і показує переваги товару, вона не містить чітких умов договору і не виражає наміри його укласти.

Дія оферти може бути припинено у разі її відкликання. Це потрібно зробити до того моменту поки адресат її не отримав, після отримання відкликати її не представляється можливим. Серед інших причин можуть бути також відхилення і відмова адресата від пропозиції, закінчення терміну в перебігу якого пропозиція дійсна, припинення існування юридичної особи оферента.