::cck::17::/cck::
::introtext::

Ексклюзивний договір з агентством нерухомості

Після пережитого Україною кризи справи на ринку нерухомості стали поліпшуватися: з'явилося набагато більше пропозицій, а найголовніше значно підвищився попит. Однак багато проблем, які виникали у ріелторів до кризи, так і залишилися не вирішеними. У першу чергу мова йде про кількість людей, які звертаються в агентство нерухомості для здійснення купівлі-продажу будь-якого виду нерухомості. Асоціація ріелторів України вже котрий рік рекомендує українцям укладати ексклюзивні договори з продавцями нерухомості.

Сьогодні ми хочемо пояснити вам, чому ж складання ексклюзивного договору несе таку важливу роль у роботі з нерухомістю. Більшість нашого населення вважає, що при розміщенні оголошення в газеті про продаж нерухомості дану пропозицію відразу зацікавить більшу аудиторію звичайних покупців і ріелторів. Ясна річ, що при великому інтересі ймовірність швидкої і стрімкої продажу зростає в кілька разів, але ....


Оренда нерухомостi без посередників


На жаль, дане припущення є помилковим. Ваше оголошення, звичайно ж, буде помічено і навіть занесено в базу даних агентства, але при цьому вони не будуть рекламувати його в електронних або друкованих ЗМІ, заносити в бази даних між агентствами. Зміст ексклюзивного договору можна сформувати наступним чином:

клієнт, який бажає продати (купити, здати) свою квартиру в розумні терміни, з найбільшою вигодою і безпекою для себе, доручає це одному-єдиному агентству нерухомості, в порядності і професіоналізмі якого він абсолютно впевнений, а агентство, у свою чергу, отримує виняткове право обслуговування даного клієнта протягом терміну дії договору агентства.

Перший етап операції з нерухомості для покупця - це пошук відповідної житлоплощі. Для продавця ж перша стадія - це очікування, коли його житлову площу знайде покупець. Чи необхідно продавцю вже на цьому етапі укладати договір з одним з агентств? Що більш вигідно - продзвонити відразу кілька фірм з пропозицією продажу, або ж віддати документи в одну-єдину фірму?

Зауважимо, що більшість власників нерухомості виставляють свою квартиру відразу в ряді агентств. При цьому документи господар зберігає вдома, ніяких договорів ні з ким не укладаючи. В умовах ексклюзивного договору все відбувається інакше - власник передає фірмі виключне право на продаж своєї власності та документи на неї.

Припустимо, хтось має намір продати так звану «кримінальну» квартиру, тобто квартиру, що має «темні плями» в передісторії, в результаті чого подальші рішення можуть бути визнані недійсними. Що робить людина, яка намагається збути таку житлоплощу? Дає дані про неї в більшість агентств, у жодній не укладаючи договору. Чому? Тому що він побоюється показувати документи на квартиру, оскільки знає, вони не «витримають» детальної перевірки. Він тримає їх при собі до останнього - поки не з'явиться покупець, а потім інсценує поспіх, сподіваючись, що порушення в документах не помітять. Проте агентство виявилося сумлінним і перед тим, як здійснити операцію, організувало ретельну перевірку документів. В результаті перевірки були виявлені порушення. Хороша ріелтерська контора, безумовно, відмовиться від угоди, щоб не підводити покупця. Ну а далі що?

Ця квартира раніше залишилася фігурувати в базах даних інших фірм. Чи не продало одне агентство - продасть інше, де перевірці документів приділять меншу увагу. Так що за відсутності ексклюзивного договору можливості для шахрайства досить широкі. І закінчується все, як правило, тим, що виникає суднове справу, пов'язану з протестом Кодня з попередніх рішень по цій квартирі. В результаті, страждає ні в чому не винний добропорядний покупець.

Сьогодні ріелтерські фірми працюють з величезними базами даних. Очевидно, що ріелтори безпосередньо не бачать всіх цих квартир, переглядають їх вибірково, коли їздять з покупцями. Не бачать ріелтори і документів, оскільки вони до останнього моменту зберігаються не в агентстві, а у продавця. У підсумку, ріелтори не завжди адекватні на предмет того, що за нерухомість вони продають. І коли покупець починає детально розпитувати про продається житло, рядовому агенту нічого відповісти, що природно викликає у покупця розчарування. Якщо ж ріелтерська фірма укладає з продавцем ексклюзивний договір, можна бути впевненим - агент перед тим, як оформити заявку на планування рекламної кампанії, неодмінно відвідати дану житлоплощу.

Це зручно для покупця - не потрібно витрачати час на безглузді поїздки. Це зручно і продавцеві - його не турбуватимуть зайвими візитами, які, більш ніж ймовірно, не завершаться продажем.

::/introtext::
::fulltext::::/fulltext:: ::cck::17::/cck::